Szívverés

A felvidéki származású Takács Noémi sok formációban zenélt már, de igazán a Noémoban teljesedett ki, amivel szép csendben az egyik legizgalmasabb énekes-dalszerzőnővé vált itthon az évek során. Új lemeze, a Szívverés a pályája eddigi csúcsa; a megkapóan szép, letisztult, mélyre menő dalokat október 7-én a Magyar Zene Házában mutatja be, zenekari felállásban.

Eredetileg jazzénekesnő akart lenni, fel is vették aKőbányai Zenei Stúdióba, ahol már elsőéves hallgatóként vokálozni hívták azEmil.RuleZ!utolsó lemezére, aGyere át!-ra. Hajós AndrásésHegyi Györgybiztatására kezdett saját dalokat írni – eleinte Hajós szövegírói segítségével. Énekelt aBudapest Voicesa capella formációban, majd a hálószobapoposBülbülstrióban, hogy aztán az abból átalakult zenekarában, aNoémoban találjon igazán magára. Az első, útkereső (és útkeresésről szóló) EP-t (Bal-jobb, 2015) további remek kislemezek követték, Noémi szerepelt (kétszer is)A Dalban (tavaly, a Hableánnyal egészen az elődöntőig jutott), idén pedig megjelent új albuma, ami a maga hat számával papíron ugyan csak EP, de Noémi annyira kereknek érzi, hogy lemezként hivatkozik rá. Érthetően: a finoman, de izgalmasan hangszerelt, lírai hangvételű, mégis magával sodró Szívverés eddigi legérettebb alkotása.

„Zeneileg az volt az eredeti koncepcióm, hogy a lehető legegyszerűbb módon szólaljanak meg a dalok. Egy szál gitárral, sok énekkel” – meséli Noémi. „Végül egy kicsit nyitottunk ezen a terven, zongorával, több gitárral, mandolinnal és ütős hangszerekkel. Fenyvesi Márton volt a lemez producere, a felvételek készítője, valamint a mix és a master is az ő keze munkáját dicséri. Ő egy multitehetség, nagyon szeretek vele dolgozni. Marci feljátszott további gitárokat és zongorát, Szabó Dániel Ferenc pedig az ütős hangszereket. Így képes volt az anyag megőrizni az intimitását, közeliségét. Ez fontos szempont volt. Számomra minden anyagnál fontos kijelölni egy olyan utat, ahol a dalszerűség modernebb hangzásokkal keveredhet, érdekes elegyet alkotva. A zenei hatások tekintetében nagyon inspirálnak az újkori énekes-dalszerzők, mint például Laura Marling, Marika Hackman, Madison Cunningham, vagy Gabriel Kahan. A szókimondással, a költői dalszövegekkel, a különleges harmóniákkal és ritmusokkal.”

A szövegvilágról pedig ezt árulta el: „A dalszövegek nagyon személyesek. Most először megpróbáltam versszerű formában gondolkodni. A témákat nézve van köztük dal a halálról, a szerelemről, az öregedésről, a kiszolgáltatottságról, családról. Mindenkinek van egy hasonló története. Az a céljuk, hogy nyitott hallgatóságra találjanak. Inkább sarkallnak gondolkodásra, mintsem tényeket közölnének. Szerintem fontos, hogy a hallgató szellemileg aktív résztvevője lehessen egy dalnak. Legalább is én így szeretek zenét hallgatni.”